Leef lang en gezond!

 

“Verlaag je biologische leeftijd en blijf nog lang vitaal”

(een leefstijlprogramma voor iedereen ouder dan 30)

Multidimensionaal

Je biologische leeftijd komt voort uit een complexe interactie tussen biologische processen. Deze zetten je gezondheid na verloop van tijd toenemend onder druk. Om je biologische leeftijd laag te houden, zijn bewustzijn, nieuwe inzichten én gedragsverandering nodig.

Helderheid

Over beweging, voeding en gezondheid vind je een overvloed aan tegenstrijdige informatie wat voor veel verwarring zorgt. We gaan terug naar de basis: aan de hand van hoe je lichaam werkt, ontdek je wat écht gezond is. Zo laat je je leefstijl in het voordeel van je gezondheid werken.

Praktisch

Wetenschappelijke inzichten ten aanzien van verouderingsprocessen worden omgezet in praktische handvatten. Zo weet je niet alleen wat je moet doen, maar ook waarom en hoe. Daarmee verander je je leefstijl in een handomdraai en blijf je nog lang gezond en vitaal.

Rolf Oostenbrink

Bewegingswetenschapper, sportfysiotherapeut en orthomoleculair voedingsadviseur

Ik heb de opleidingen bewegingswetenschappen, sportfysiotherapie, orthomoleculaire voeding en scholing in toegepaste leefstijlgeneeskunde gevolgd. Ik heb jarenlang mensen met gezondheidsklachten begeleid, naast mijn eigen zoektocht naar een hoogwaardige gezondheid. Hierdoor begrijp ik nu veel beter hoe biologische leeftijd, gezondheid en verouderingsprocessen tot op celniveau bepaald worden. Het is daadwerkelijk mogelijk om je biologische leeftijd te verlagen en verouderingsprocessen te remmen. Zo verbetert je gezondheid naar een niveau dat veel verder gaat dan klachten of ziekte voorkomen. Dat is wat duurzame gezondheid voor mij betekent.

Inmiddels heb ik mijn eigen leefstijl geoptimaliseerd en pas ik de kennis en vaardigheden die je in dit programma leert met succes en plezier toe in mijn leven. Ik heb ervaren dat mijn energie, slaap en rust beter zijn geworden. Sterker nog, ik voel me fitter en vitaler dan ooit. Zelden ben ik ziek. Dit is te danken aan het gegeven dat ik mijn biologische leeftijd laag houd, ook al stijgt mijn kalenderleeftijd gestaag.

Mijn grootste inzicht in het verbeteren van je gezondheid en meer gezonde levensjaren krijgen, is niet zo zeer wat je doet in je leefstijl, maar dat het vooral van belang is hoe je het doet.

Movinforce Rolf Oostenbrink

Eerdere succesvolle samenwerkingen

Bij deze bedrijven, organisaties en verenigingen heb ik met veel plezier workshops, lezingen of advies gegeven.

 

Je biologische leeftijd is niet je kalenderleeftijd

Vitale zeventigplussers schat je met gemak tien tot twintig jaar jonger, terwijl je een uitgebluste veertiger makkelijk jaren ouder inschat. Hoe kan dat?

Ouder worden is slechts het gevolg van tijd. Ook al begint voor iedereen het verouderingsproces vanaf het moment dat je geboren wordt, hoe snel je veroudert hangt af van hoe leefstijl, leefomgeving en genen je biologische processen beïnvloeden. Je kalenderleeftijd zegt dus weinig over je biologische leeftijd.

 

Versnelde veroudering: de échte oorzaak van chronische aandoeningen

Vanaf het 35e levensjaar begin je te voelen dat het geleidelijk bergafwaarts gaat met je gezondheid en fitheid. Ook al worden we tegenwoordig ouder, cijfers laten zien dat versnelde veroudering steeds meer grip krijgt op onze levenskwaliteit, want steeds meer mensen krijgen een chronische aandoening naarmate ze ouder worden. Meer dan de helft van de Nederlanders heeft een chronische ziekte. Meer dan 85% van de zeventigplussers heeft één of meerdere chronische aandoeningen. Oorzaak? Versnelde veroudering, oftewel een snel stijgende biologische leeftijd.

 

Nog vele jaren fysiek en mentaal fit blijven

Je vitaal en fit voelen tot op hoge leeftijd hoeft geen onbereikbare droom te zijn. Het is namelijk niet waar wat de meeste mensen denken: dat fysieke en psychische achteruitgang horen bij het ouder worden, dat bepaalde ziektes onvermijdelijk zijn of dat je geluk hebt als je niet ziek wordt. Je kunt ontzettend veel invloed uitoefenen op jouw biologische leeftijd, waardoor je nog vele jaren vitaal en fit blijft.

Versnelde veroudering bij de bron aanpakken

Met een overvloed aan informatie over gezond leven, waarbij zelfs experts elkaar geregeld tegenspreken door tegenstrijdige bevindingen, is het voor de meeste mensen onbegonnen werk om hiermee aan de slag te gaan. Om dit makkelijk voor je te maken, heb ik het leefstijlprogramma ‘Leef lang en gezond!’ (Level 1) ontwikkeld. We gaan in op de tegenstrijdigheid in de informatie die er te vinden is, waarbij we terugkeren naar de basis van wat gezond is, puur door te kijken naar hoe je lichaam werkt. We vertalen wetenschap naar praktijk, waardoor jij kunt profiteren van de nieuwste kennis en inzichten. We pakken versnelde veroudering bij de bron aan, met behulp van een complete multidimensionale benadering. Daardoor houd je je biologische leeftijd laag en krijg je veel gezonde levensjaren. Hiermee zijn we uniek in Nederland.

 

Je biologische leeftijd verlagen met de 7 ingrediënten van beweging en voeding

Je leert niet alleen wat je moet doen om gezond en vitaal te zijn. Maar ook waarom en hoe je dat moet doen. Wanneer je namelijk de basis begrijpt van de biologische processen die jouw gezondheid bepalen, dan is leefstijlverandering een fluitje van een cent. Met de zeven doorslaggevende ingrediënten van beweging en voeding krijg je grip op je gezondheid en fitheid. Zo ga je je nog lang jong, vitaal en fit voelen. Ook leer je hoe je je eigen gezondheid onderzoekt en meet, én hoe je je leefstijl effectief verandert.

 

Terug naar de basis van gezondheid met ‘Leef lang en gezond!’ (Level 1)

Level 1 van dit leefstijlprogramma focust op beweging en voeding. Eén van de belangrijkste leefstijlthema’s om mee te starten als je je gezondheid wilt verbeteren. Daarnaast gaan we in op het meten en tracken van je gezondheid en hoe je tot een effectieve leefstijlverandering komt. Hierna kun je Level 2 en 3 volgen waarin we dieper ingaan op de materie en onderwerpen als slaap, stress, ontspanning, energiemanagement, zingeving, bioritme en leefomgeving aan bod komen.

Wat je gaat leren in dit leefstijlprogramma

Wat gezondheid echt is

  • Hoe onze moderne leefstijl en leefomgeving ons zwak en ziek maken
  • Hoe echte gezondheid begint bij de gezondheid van al je cellen
  • De cruciale celcyclus voor je gezondheid waar bijna niemand het over heeft
  • De aan- en uitknoppen van je DNA en hoe je die ‘bedient’
  • De invloed van DNA, epigenetica, stamcellen, insuline, glucose en ontsteking op je biologische leeftijd
  • Metabole flexibiliteit, glucoseregulatie en insulineregulatie
  • Stamcellen behouden en de vorming van zombiecellen beperken
  • De echte energiebalans die jouw gezondheid bepaalt
  • En meer

Beweging

  • Hoe je jong blijft met een hoog energieniveau in je spieren
  • Hoe je je spierfunctie, -kracht en -massa behoudt en zelfs laat toenemen
  • Hoe je de kracht van laag intensieve beweging zo goed mogelijk benut
  • Het belang van je witte spiervezels en hoe je deze met hoog intensieve training optimaliseert
  • Aan de slag met beweegvormen en oefeningen in praktijk om soepel en fit te blijven
  • Jouw ‘sweetspot’ van de optimale wekelijkse dosis beweging
  • Slim bewegen: efficiënt en minimale vermoeidheid
  • En meer

Voeding

  • Welk voedingspatroon je de meeste voedingsstoffen geeft
  • Zoveel mogelijk voedingsstoffen uit je voeding halen
  • Je eiwit- en vetinname optimaliseren
  • Gezonde darmflora behouden en krijgen
  • Met vasten biologische processen aanzetten die je verjongen
  • Slim eten: honger, verzadiging en de regeling van je vetmassa (je lipostaat)
  • De kracht van vitamine D benutten
  • 25 ‘anti-aging superfoods’
  • Waarom geen enkel voedingspatroon superieur is
  • Actieplan dagelijkse voeding
  • En meer

Meten, tracken en gedragsverandering

  • Met een vragenlijst je biologische leeftijd voor en na het programma meten
  • Hoe je je gezondheid onderzoekt, meet en trackt
  • Hoe je data uit wearables zoals Fitbit, Whoop en Oura interpreteert om vervolgens te gebruiken
  • Hoe je lichaamssignalen op de juiste wijze interpreteert
  • Waarom we van nature lui zijn en continu comfort zoeken
  • Hoe je effectief je gedrag verandert om tot je ideale leefstijl te komen deze vast te houden
  • Hoe je luiheid en comfort van de korte termijn omzet in actie, resultaat en comfort van de lange termijn
  • En meer

Wat het je gaat opleveren

Je begrijpt hoe leefstijl en leefomgeving je meer gezonde levensjaren kunnen geven.

Je weet exact wat je moet doen aan beweging, training en voeding om je biologische leeftijd laag te houden.

Je weet precies hoe je beweging, training en je voedingspatroon in je weekplanning integreert.

Je weet hoe je je gezondheid volgt en meet, zodat je je leefstijl waar nodig kunt bijstellen in jouw voordeel.

Je weet hoe je een nieuw leefpatroon je eigen maakt.

Je blijft soepel bewegen en behoudt je spierkracht.

Je blijft er jonger uitzien dan je leeftijdsgenoten.

Je bent energiekier en dit blijf je nog vele jaren.

Je slaapt als een roos, zodat je elke dag uitgerust wakker wordt.

Je versterkt je immuunsysteem en deze houd je sterk tot op hoge leeftijd waardoor de kans op ziekte klein blijft.

Je behoudt je cognitieve functies zoals geheugen, spraak, besluitvaardigheid en concentratie op het niveau van een twintigjarige.

Over Movinforce Rolf Oostenbrink

Programmadetails

Wat?

Het programma is een to-the-point leefstijlgroepsprogramma van 10 weken, waarbij jij als persoon centraal staat. Het programma is opgebouwd uit:

3 live sessies: theorie en praktijk
Online masterclass ‘Gezondheidstracking’
Online masterclass ‘Honger, verzadiging en je lipostaat’
Online masterclass ‘Maag-darmgezondheid & vertering’

Online masterclass ‘Vitamine D’
Online sessie ‘Putting it all together’
Iedere sessie bespreking voortgang

Wanneer?

De live sessies duren 4 uur en vinden plaats op zaterdag 25 maart, 15 april en 13 mei 2023, van 13:00 tot 17:00.

De online sessies duren 45 minuten en vinden plaats op donderdag 6 april, donderdag 20 april, dinsdag 2 mei, donderdag 25 mei en donderdag 1 juni 2023, om 19:00. 

Waar?

De live sessies vinden plaats in Hotel & Congrescentrum Papendal te Arnhem.

Kennisoverdracht

Je leert wat ten grondslag ligt aan je gezondheid, vitaliteit en je biologische leeftijd.

Skillsoverdracht

Je krijgt niet alleen inzicht in wat je moet doen, maar ook in waarom én hoe.

Commitment

We stellen doelen, plannen, meten, evalueren en stellen bij voor jouw gezondheid.

Support

We gaan samen sparren en zijn elkaars accountability partner.

Wat je krijgt in dit leefstijlprogramma

Ben jij ouder dan 30 en merk jij ook dat je je steeds minder vitaal en fit begint te voelen? Wil je niet alleen de kans op chronische ziekte verkleinen, maar ook fysiek en mentaal op een hoog niveau blijven functioneren naarmate je ouder wordt?

Doe dan nu mee met het leefstijlprogramma ‘Leef lang en gezond!’ (Level 1) in een kleine groep. Je krijgt hierbij:

Inzicht in de 7 hoofdingrediënten van beweging en voeding waarmee je je gezondheid en vitaliteit naar een hoger niveau tilt
Begrip van hoe je stofwisseling en cellen werken in relatie tot je leefstijl, leefomgeving en gezondheid
Een gepersonaliseerd beweegplan voor een soepel en sterk bewegingsapparaat en spiermassabehoud
Een gepersonaliseerd voedingsplan (inclusief een overzicht met vele heerlijke en gezonde recepten)
Een persoonlijke, ideale weekplanning
Handvatten hoe je effectief je leefstijl verandert, discipline ontwikkelt en je doelen bereikt

Speciale 'early bird' korting loopt af over:

Dag(en)

:

Uur(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

Meld je vóór 25 februari aan en krijg 15% ‘early bird’ korting op de introductieprijs  (1169 euro) van dit programma.
(de normale prijs is 1495 euro)

Daardoor betaal je niet:

1495 euroinclusief btw

Maar slechts:

995 euro inclusief btw

Wacht niet langer met aanmelden en investeer in kennis en vaardigheden van een leefstijl waarmee jij inzet op nog vele gezonde levensjaren.

Wat anderen over Rolf Oostenbrink zeggen

– Berry –

 

“Wil jij bewust en gezond leven met als doel: welbevinden op lange termijn, dan kan ik een traject met Rolf van harte aanbevelen.”

– Ivo –

 

“Terugkijkend op het vitaliteitstraject heb ik van Rolf erg veel geleerd.”

Vitality Control Movinforce Review

– Vitality Control –

 

Wij vinden het ontzettend mooi met welke visie Rolf mensen verder helpt in het leven. Hij heeft ons erg geïnspireerd en zeker enorm geholpen met adviezen.

Hans Review Movinforce

– Hans –

 

“Bij mij heeft de begeleiding van Rolf ertoe geleid dat ik met mijn COPD sinds zes jaar weer in staat ben om op behoorlijk niveau trompet te blazen en ten volle en actief van het leven kan genieten.”

Dagmar Review Movinforce

– Dagmar –

 

“Als ik nu kijk naar wat we samen hebben bereikt in de coaching, dan denk ik ‘yes!’. Ik ben nu meer mijzelf en ervaar veel meer rust.”

– Petra –

 

“Met zijn enorme enthousiasme, energie en kennis heeft Rolf mij geadviseerd in voeding, slaap, beweging en mindset. Hoewel ik in het verleden meerdere diëten en gesprekken heb gehad, kan ik stellen dat ik nu wel verder ben gekomen door de begeleiding van Rolf.”

Review Henk Movinforce

– Henk –

 

“Op professionele wijze onderzoekt Rolf je doelen en stelt de juiste vragen om een plan op te stellen. Niet zomaar een plan, juist een op jouw lijf geschreven plan!”

– Sander –

 

“Rolf heeft mij ontzettend geholpen door zijn brede kennis en zijn visie. Dit health coachingtraject heeft mij geïnspireerd om het beste uit mezelf te halen.”

Meest gestelde vragen

Voor wie is dit programma geschikt?

Iedereen die ouder is dan 30 jaar en de kansen op gezond oud worden wil vergroten, kan meedoen aan dit programma. Ook als je al in de 60 of 70 bent, kun je nog steeds deelnemen. Je hoeft niet perse fit en sportief te zijn, maar je bent wel gemotiveerd om actief aan de slag te gaan met je leefstijl gedurende en na het volgen van dit programma. Ben je nog geen 30, maar wil je toch graag meedoen? Meld je dan gerust aan. De minimumleeftijd voor deelname is 18 jaar.

Ik twijfel nog of ik wil meedoen aan dit programma. Hoe weet ik of het echt iets is voor mij?

Plan gerust een vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek in met mij. Ik zal al je vragen beantwoorden en samen bekijken we of het groepsgrogramma bij jou past en voldoet aan jouw verwachtingen.

Voor wie is dit programma niet geschikt?

Ben je slecht ter been, heb je moeite met de Nederlandse taal of ben je niet bereid tijd, geld en energie te investeren in je gezondheid? Of wil je alleen maar kant-en-klare voedings- en beweegschema’s? Dan raden we je sterk af om deel te nemen aan dit programma.

Kan ik het programma ook in termijnen betalen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Je kunt in 3 termijnen betalen. Je betaalt dan 450 euro (inclusief btw) per termijn.

De eerste betaling voldoe je direct.
De tweede betaling 1 week voor live sessie 2.
De derde betaling 1 week voor live sessie 3.

Stuur een e-mail naar info@movinforce.nl met je verzoek om in termijnen te betalen.

Wat is de groepsgrootte van dit programma?

De maximale groepsgrootte van dit leefstijlprogramma is 6 deelnemers.

Hoe worden de online sessies georganiseerd?

Je zal via een ‘open source website’ deelnemen aan de online sessies. Je krijgt op de dag van de online sessie hiervoor een link per e-mail toegestuurd.

Zijn de online sessies terug te kijken?

De online sessies zijn alleen live bij te wonen. Dit is bedoeld om volledige commitment te creëren.

Hoeveel tijd moet ik buiten het programma vrij maken om met mijn leefstijl aan de slag te gaan?

Dat is helemaal aan jou. Als je aan dit programma gaat meedoen, ben je op voorhand al gemotiveerd om meer tijd te gaan investeren in een gezonde leefstijl. Je zal door het programma gaan ontdekken dat je leefstijl een nieuwe manier van leven wordt. Die manier van leven bepaal je uiteindelijk helemaal zelf.

Moet ik sportief en/of blessurevrij zijn om te kunnen deelnemen aan dit programma?

Je kunt gewoon aan dit programma deelnemen ook al ben je (nog) niet sportief of wanneer je momenteel een blessure hebt. Afhankelijk van de aard van je blessure kan het zijn dat je bepaalde beweegvormen (nog) niet kunt uitvoeren. Echter krijg je wel de juiste instructies om ondanks je blessure en na oplossing van je blessure oefenvormen uit te voeren. Hoe je je blessure verhelpt, zal geen onderdeel zijn van dit programma.

Moet ik een wearable zoals een Fitbit, Whoop of Oura hebben voor dit programma?

Nee, dit is zeker niet noodzakelijk. Er zijn gelukkig nog andere manieren om je gezondheid te meten en tracken. Wel is het aan te bevelen om een wearable aan te schaffen, zodat je meer uit je leefstijl kunt halen en voor een sterkere commitment.

Wat is het volgende level van dit programma?

Dit groepsprogramma bestaat uit twee levels.

Level 2 bestaat uit:

  • Verdieping veroudering
  • Verdieping beweging en voeding
  • Slaap
  • Stress, ontspanning en energiemanagement
  • Bioritme